ΠΩΣ ΑΝΤΙΔΡΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΠΛΕ ΦΩΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ?

ΤΑ 5 «ΛΙΓΟΤΕΡΑ» ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΑΣ!
Μάιος 8, 2019
Γιατί όλες χρειαζόμαστε ένα Jade Roller ?
Μάιος 29, 2019

Blue Light is an ageing factor?

Ψηφιακή Γήρανση? Κινητά, ipad, ηλεκτρονικά ρολόγια, υπολογιστές έχουν ήδη κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας!

Διάβαζα σε μια πρόσφατη έρευνα ότι ασχολούμαστε με το κινητό μας κατά μέσο όρο 2 ώρες την ημέρα 🤨, (για να μην αναφέρουμε ότι οι millennials υπολογίζεται ότι τσεκάρουν το κινητό τους κατά μέσο όρο 150 φορές την ημέρα!) και άλλες τουλάχιστον 6 που οι περισσότερες είμαστε μπροστά σε έναν υπολογιστή είναι αρκετές για να αρχίσουμε να ανησυχούμε σοβαρή επίπτωση που έχει στο δέρμα μας! Ναι πολύ καλά διαβάσατε για το δέρμα μας. Αυτό που ξέρετε μάλλον μέχρι σήμερα είναι ότι το μπλε φως διαταράσσει τον ύπνο μας και μας κάνει πιο νευρικούς, γιαυτό υπάρχει η πρόταση να μην κοιτάμε οθόνες 2 ώρες πριν πάμε για ύπνο (αυτό παρεπιμππτόντως αναφέρετε και σαν tip για μια πιο ευτυχισμένη ζωή στο βιβλίο Ικιγκαι).

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το συγκεκριμένο μπλε φως, γνωστό και ως HEV (High-energy Visible Light), είναι σχεδόν εξίσου επιζήμιο με το φως του ήλιου (UVA και UVB). Η μπλε ακτινοβολία λόγω του ότι εκπέμπει στα 380-500nm χαρακτηρίζεται από βραχύτερα μήκη κύματος αλλά με περισσότερη ενέργεια. Η ορατή ακτινοβολία διαπέρνα την επιδερμίδα βαθύτερα από την UVA και UVB, και έχει αποδειχθεί  ότι παράγει περισσότερες ελεύθερες ρίζες απ΄ ότι UVA και UVB μαζί. Αυτό αυξάνει την παραγωγή του λεγόμενου οξειδωτικού στρες (ROS), το  οποίο, όπως είναι γνωστό είναι βλαβερό για το δέρμα και γενικά την υγεία μας.

Επίσης, η οξείδωση επιβαρύνει το φυσικό φραγμό της επιδερμίδας και έτσι δεν μπορεί να συγκρατήσει την υγρασία ενώ είναι ευάλωτο στις περιβαλλοντικές επιθέσεις. Τα αποτελέσματα; Η επιδερμίδα εμφανίζει ορατά σημάδια γήρανσης, υπερμελάγχρωση, θαμπάδα αλλά και λεπτές γραμμές ή ρυτίδες.

Και ακόμα πιο συγκεκριμένα: το ξέρετε ότι 8 ώρες εργασίας μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή προκαλεί τις ίδιες βλάβες με την 20λεπτη έκθεση στον απογευματινό ήλιο;

Επειδή όμως όλα έχουν δυο πλευρές θέλω να αναφέρω ότι το μπλε φως υπάρχει ήδη στη ζωή μας καθώς εκπέμπεται από τον ήλιο και είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Το πρόβλημα όμως ξεκινάει από την τεχνητή μορφή του προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην επιδερμίδα αλλά και τον οργανισμό μας γενικότερα.

Άρα προσοχή και πάλι προσοχή γιατί τελικά το τίμημα για το τεχνητό φως, να είναι πιο ακριβό από όσο πιστεύαμε.

Στο χώρο των καλλυντικών που είχα την τύχη και χαρά να δουλεύω πολλά χρόνια μέχρι να ξεκινήσω την Face Yoga, υπάρχουν ήδη καλλυντικά που προστατεύουν από το μπλε φως και είμαι σίγουρη ότι πολλά περισσότερα έρχονται σύντομα καθώς είναι μια τεράστια ανάγκη για όλες μας ανεξάρτητα από την ηλικία μας.

Αλλά μέχρι να βρείτε το κατάλληλο προιόν και δεν μπορούμε να περιμένουμε άπραγες, άρα έχω να σας προτείνω τα παρακάτω:

  1. Καταρχήν ξεκινάμε από τα μάτια μας (SOS) που πολλές φορές μας τσούζουν κιόλας και σας προτείνω να κάνετε αρκετά διαλλείματα από τις οθόνες και να φρόντισετε να ρίχνετε τεχνητά δάκρυα ή οφθαλμικές σταγόνες που θα βρείτε στο φαρμακείο. Κάποια από αυτά έχουν φυσική δακρυική μεμβράνη και βιταμίνες που αναζωογονούν τα μάτια, τα ξεκουράζουν, τα καταπραύνουν από την ξηρότητα, τα ενυδατώνουν και τα λιπαίνουν.
  2. Βάζουμε φίλτρα στις οθόνες μας και ρυθμίσεις για να μειώσουμε το μπλε φως σε κινητά, tablet και υπολογιστές.
  3. Πίνουμε πολύ νερό
  4. Τρώμε αρκετές αντιοξειδωτικές τροφές και τροφές υψηλές σε βιταμίνη C. Εδώ ήρθε η στιγμή να δοκιμάσεις acai bowl (δες συνταγή)
  5. Κοιμάστε αρκετά
  6. Κάνουμε detox από τις ηλεκτρονικές συσκευές για 1 ώρα καθημερινά ή 1 μέρα την εβδομάδα (Πιστέψτε με θα απελευθερωθείτε!)

Αν έχετε ερωτήσεις μου λέτε για να βρούμε μαζί τις απαντήσεις και μέχρι τότε σας περιμένω στα μαθήματα Face Yoga στο Flow Center!